Life after you..

Jag går på gatan och ser dig på andra sidan, jag tittar efter dig och sen går jag efter.
Jag ropar ditt namn men du reagerar inte, jag springer fram till dig, men du kolla inte.
Jag nuddar dig, men du känner ingenting, jag stannar helt stumm.
 Varför bryr du dig inte?

 Jag går efter dig, ända vägen hem till dig, du märker ingenting.
 Jag går till och med in i ditt hus, ingen ser mig.
Vad har hänt?
Varför bryr sig ingen om mig?
Du sa att du älskade mig, men varför gör du såhär?

Jag följer dig upp till ditt rum, du stänger din dörr.
Jag sätter mig på din säng, du tittar ner mot golvet och sätter dig vid datorn,
Jag tittar på din vägg, det står: Jag älskar dig, över mitt hjärta, men du försvann. Saknar dig än.
Vad menar han med de?

Jag hör hur du börjar gråta, jag går fram till dig och försöker hålla om dig, men det går inte,
 jag ser att du håller nått i handen, som en lapp, jag tittar lite på den, du lägger den på skrivbordet jag kollar på den.
Det är som en nyhet, urklippt från tidningen, det står:
Ung flicka hittad imorse i sitt hem, mördad och fastbindad i sin säng.

Man ser en bild på mig, jag tittar chokerande på mig och sen tappar jag lappen och backar bakåt.
Hur? varför? när?
Alla tankar bara rusar i mitt huvud.

Jag sätter mig ner på golvet. S
er att du går och sätter dig i sängen.
 Du tar upp ett kort på mig och kramar det, du säger Jag sa att jag älskar dig, det gör jag än, och jag saknar dig.
Jag ser hur tårana rinner ner för hans kind, jag sitter där å bara kollar på han,
vad ska jag göra nu?
Jag är alltså död, jag finns inte mer.
Varför?

Jag börjar se hur det blir ljust i rummet och att det står nån vid ljuset, jag ser en liten unge som ler stort mot mig och säger kom, kom in till oss.
Vi har väntat på dig.
Jag tycker att jag känner igen han, den lilla ungen, jag reser mig upp, går fram mot dig och pussar dig på pannan, du tittar upp pch tar handen mot pannan och ler, jag börjar gå in mot ljuset, när jag försvinner så kommer en lätt vind in i rummet.

Nu är jag fri, nu är jag där jag ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0