Hallelujah.. Att finna dig<33


Jag sitter här, på bänken i den stora kyrkan, jag hör hur prästen pratar, jag hör när musiken spelas, jag tittar upp mot taket, ser alla fina målningar, jag hör kören sjunga, hör hur människorna jämte mig sjunger med som att dom tror på varenda ord dom sjunger, jag känner en sån kraft i mig, en fridfull kraft, jag ser hur en efter en reser sig upp och sjunger starkt med, höjer sina händer mot Gud, att dom vill nå, musiken blir starkare och kraften inom mig känns mer.

Jag sluter mina ögon, jag ser en bild av ängar fulla av blommor, en blå himmel med dom vitaste molnen som är så kraftiga, jag ser människor hålla hand och dom skrattar och ler, dom går där i ängen, kärleken lyser starkt, där finns Du.

Jag öppnar mina ögon, dom spelar min favorit låt, mina läppar öppnar sig och sjunger med, mitt leende blir stort och min kropp vill bara dansa, visa hur den känner sig, mina händer lyfts upp mot taket, jag vill bara nå dig, min Gud, jag sjunger för dig, jag ber för dig, ta min hand, ta min kärlek, ta min kraft, ta hela mig, jag är för alltid din.

När låten är slut så sätter jag mig ner, känner min längtan är stark, prästen säger att man gärna får gå fram och tända ett ljus, jag reser mig sakta upp och går mot altaren och tar ett ljus, håller den hårt i handen och viskar för mig själv, dom starkaste orden för mig, -Jesus, jag tror på dig, du tror på mig,  jag tror på din kraft, du tror på min, du är en del av mig och jag är en del av dig, du är min längtan, hjälp mig finna Den som fattas i mitt liv. Jag tar mitt ljus mot elden, låter den få lysa, sätter fast den på hållaren och vänder mig mot korset och bugar lätt, -du är min herre, kom och visar mig vägen.

Sedan så går jag sakta mot dörren, öppnar den och går ut, för att se vad Gud vill mer med mitt liv, att finna Dig.



Kortet är taget av Mig..<33

Kommentarer
Postat av: Jessica

Va bra :D

2009-11-01 @ 23:23:28
URL: http://fjanban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0